Tuesday 19 January 2016

BUN SOSEJ

Agak-agak third rule tu ada ker
 Salam sayang pembaca blog Masak-masak Tanjong Malim.  Walaupun tiada folower tapi saya yakin blog ini ada slince reader.  Tak kisahlah saya rasa puas hati bila dapat belajar memasak, memblog dan sekarang saya nak cuba ambil gambar guna kamera DSLR.  Jika ada yang sudi mem beri komen saya amat alu-alukan.  Blog ada tempat saya belajar dan menyimpan resepi untuk cucu cicit saya nanti.  Jika ada yang berminat untuk mencuba resepi dari blog ini silakan.




agak-agak mata anda tumpu kat mana

tetiba ada daun
Resepi asal : Home Bread

Ingredients
Quantity

A


High protein Flour
230 gm

Water
150gm

Dry yeast
5     gm

salt
1/8 tsp

B


egg
20 gm

Castor sugar
60 gm

Milk powder
10 gm

salt
¼ tsp

Cold water
20 gm

Dry yeast
2.5 gm

C


Butter
30 gm

H.P Flour
100 gm




Method
  1. Mix A till even and rest for 1-11/2 hour
  2. Add in B to A, mix well till smooth dough, add in C kneads to form a smooth dough. Rest for 15 minutes
  3. Dived into 60 gm each shape into balls, rest for 10 minutes



No comments:

Post a Comment