Sunday 14 April 2013

Mangkuk Tingkat @ si'a @ tepen

mangkuk si'a @tepen
Satu kejutan jika aku memasak pada hari kerja, buka aku tak suka masak tapi masa yang penting, aku tak mahu makan malam pada waktu malam, dinner aku kul 6.30 pm.  Jadi aku perlu beli lauk RM 20.00 setiap hari.  Jika dibahagi 4 beranak untuk lauk baru RM 5.00 sehari , jika dicampur nasi RM 6.00 lah seorang.  Jika aku masak mungkin harga tu lagi murah.. yelah 1kg ayam = RM 9.20 sayur RM 2.00 , santan RM 2.00 rencah RM 2.00 minyak,air dan gas, RM 2.00 so dalam RM 17.00 jer! kalu habis semua aku tak kisah, tapi bila tak habis banyak nyer rugi....
Mulai Apri 2013 aku nekad bawa manggu tingkat ke kantin. aku tak mahu bumi tercemar dengan plastik bungkus yang aku bawa.  Harap perubahan yang aku buat dapat memberi impak yang besar kepada bumi.
yehhh GO GREEN

No comments:

Post a Comment